Monday, April 28, 2008

Cinta

Aku pernah menyintainya
seakan..
separuh nafasku berada di dalam dirinya
sesak nafasku tatkala berjauhan
aku tak mampu
melawan perasaan ini

Kini
semuanya sudah berlalu..
aku tahu
semakin aku mengejarnya
semakin jauh dia lari meninggalkan aku

aku berserah..
mungkin dia bukan untukku
mungkin juga itu semua dugaan dari-Nya

aku masih..
cinta dia
bodohnya aku
menyeksa hati dan perasaan ini

Aku sebak
sesak nafas ini merinduinya
kenangan aku dan dia
biarlah aku simpan erat dalam diari hidupku

ya Allah
kalau benar dia adalah jodohku
Kau temukanlah aku dan dia

Cinta,aku abadikan dirimu dalam hatiku..
selamanya

2 comments:

fsj said...

yang sajak dari hati ke?
hurm.. kalo dr hati..
bebanyak la berdoa,
kalo dah jodoh. tak ke mane,
yg penting skg,
cube tenangkan hati,
dekatkan diri pade Allah.
insyaAllah hati lebih tenang.
sekire die adelah terbaik utk kite, insyaAllah berjodohan, kirenye bukan, semoge bertemu lebih baik dan mampu tangani kedukaan. best of luck :)

Amir said...

haha..
biarlah ia menjadi kenangan buat diri sy..
thanks a lot..